1.
ΑΝΤΙ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ
Στον
δημιουργικό χώρο της Εκπαίδευσης η Θεατροπαιδαγωγική
συναντά τη Μουσειοπαιδαγωγική.
Στόχος,
η απόλαυση της βιωματικής διαθεματικής
μάθησης.
Οι
μαθητές
γίνονται γνήσιοι δημιουργοί ρόλων, τέχνης,
ιδεών και κριτικής σκέψης.
Οι
εκπαιδευτικοί
συνεισφέρουν με την καθημερινή δημιουργικότητα
στον τοπικό πολιτισμό.
Το
σχολείο
βγαίνει έξω από την τάξη.
Οι
γονείς γίνονται συμμέτοχοι
της σχολικής δημιουργικότητας εναρμονίζοντας
τον γονεϊκό με τον παιδαγωγικό τους ρόλο.
Τα
μνημεία ξαναζούν με διαφορετικό
αυτή τη φορά τρόπο. Γϊνονται ένα "θέατρο
χωρίς τοίχους" για να μας πουν όσα
τους έχουν συμβεί...
|
η
μουσειοπαιδαγωγική συναντά
τη θεατροπαιδαγωγική
και η Εκπαίδευση συναντά
τον πολιτισμό... |
2.
ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
Τη
χρονιά 2017-2018 δημιουργήθηκε πιλοτικά
η θεατρο-μουσειοπαιδαγική διαδραστική παράσταση
"Ο ιππότης με
τη σκουριασμένη πανοπλία",
από τη Θεατρική Ομάδα του Δημοτικού Σχολείου
Λεΐκων.
Βασισμένη
στο ομώνυμο έργο του Ρόμπερτ Φίσσερ (ελληνική
έκδοση από τις εκδόσεις OPERA) η παράσταση
διαδραματίζεται σε όλο το Κάστρο της Καλαμάτας,
καθώς κοινό και ηθοποιοί το περιδιαβαίνουν,
από την είσοδο ως την καρδιά του.
Το
εγχείρημα υποστηρίζεται από την Εφορεία
Αρχαιοτήτων Μεσσηνίας, το Δήμο Καλαμάτας
και τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Μεσσηνίας.
Μια
διαδρομή Εκπαιδευτικών Δράσεων και Προγραμμάτων
διαγράφεται.
|
οι
μαθητές γνωρίζουν και βιώνουν,
το κάστρο, την ιστορία και μέσα από αυτά
ανακαλύπτουν τον ευατό τους και τους άλλους!
|
3.
ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ
Το
σχολείο πάει στο μνημείο.
Στο
Κάστρο της Καλαμάτας επιτελείται μια καινοτόμος
εκπαιδευτική επίσκεψη.
Το
μνημείο γίνεται η τάξη. Γίνεται θέατρο χωρίς
τοίχους!
Οι
γονείς και κηδεμόνες, το κοινό, συμμετέχουν.
Συνεκπαιδεύουν.
Εκπαιδευτικοί και Γονείς.
Το
κάστρο γίνεται η αφορμή για βιωματική εκπαίδευση.
Λέξεις κλειδιά, η "Ομάδα", η "Δημιουργία",
η "Κριτική Σκέψη", η "Ιστορία",
η "Συνύπαρξη", το "Βίωμα",
οι "Τέχνες", ο "Πολιτισμός".
|
Οι
γονείς συμμετέχουν
σε μια ουσιαστική και ευχάριστη
συνεκπαίδευση και διάδραση
με τη σχολική ζωή των παιδιών. |
4.
ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ
Στο
πλαίσιο της συνεργασίας της Εφορείας Αρχαιοτήτων
Μεσσηνίας και της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας
Εκπαίδευσης Μεσσηνίας, συνεχίζονται οι ήδη
πολλές και επιτυχημένες συζεύξεις της Εκπαίδευσης
με τον Πολιτισμό, μέσα από προγράμματα,
δραστηριότητες και εκδηλώσεις.
Στην
προσπάθεια αυτή το Κάστρο της Καλαμάτας
και οι σύγχρονες προτάσεις-ιδέες που εφαρμόζονται
στην εκπαιδευτική πράξη, στόχος είναι να
αξιοποιηθούν προς όφελος όλων.
|
Μια
διαδρομή,
στην οποία τα μνημεία αποκτούν
σύγχρονες εκπαιδευτικές διαστάσεις,
βρίσκεται στο ξεκίνημά της! |
|
|