EBE > έργα > διδακτική και διαχ. πολιτισμού > θεατρομουσειοπαιδαγωγική  

Θεατρο-Μουσειο-Παιδαγωγική:
Το σχολείο στο μνημείο - Κάστρο Καλαμάτας

1. ΑΝΤΙ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ

Στον δημιουργικό χώρο της Εκπαίδευσης η Θεατροπαιδαγωγική συναντά τη Μουσειοπαιδαγωγική.

Στόχος, η απόλαυση της βιωματικής διαθεματικής μάθησης.

Οι μαθητές γίνονται γνήσιοι δημιουργοί ρόλων, τέχνης, ιδεών και κριτικής σκέψης.

Οι εκπαιδευτικοί συνεισφέρουν με την καθημερινή δημιουργικότητα στον τοπικό πολιτισμό.

Το σχολείο βγαίνει έξω από την τάξη.

Οι γονείς γίνονται συμμέτοχοι της σχολικής δημιουργικότητας εναρμονίζοντας τον γονεϊκό με τον παιδαγωγικό τους ρόλο.

Τα μνημεία ξαναζούν με διαφορετικό αυτή τη φορά τρόπο. Γϊνονται ένα "θέατρο χωρίς τοίχους" για να μας πουν όσα τους έχουν συμβεί...

η μουσειοπαιδαγωγική συναντά
τη θεατροπαιδαγωγική
και η Εκπαίδευση συναντά
τον πολιτισμό...

2. ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

Τη χρονιά 2017-2018 δημιουργήθηκε πιλοτικά
η θεατρο-μουσειοπαιδαγική διαδραστική παράσταση
"Ο ιππότης με τη σκουριασμένη πανοπλία",
από τη Θεατρική Ομάδα του Δημοτικού Σχολείου Λεΐκων.

Βασισμένη στο ομώνυμο έργο του Ρόμπερτ Φίσσερ (ελληνική έκδοση από τις εκδόσεις OPERA) η παράσταση διαδραματίζεται σε όλο το Κάστρο της Καλαμάτας, καθώς κοινό και ηθοποιοί το περιδιαβαίνουν, από την είσοδο ως την καρδιά του.

Το εγχείρημα υποστηρίζεται από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Μεσσηνίας, το Δήμο Καλαμάτας και τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας.

Μια διαδρομή Εκπαιδευτικών Δράσεων και Προγραμμάτων διαγράφεται.

οι μαθητές γνωρίζουν και βιώνουν,
το κάστρο, την ιστορία και μέσα από αυτά
ανακαλύπτουν τον ευατό τους και τους άλλους!

3. ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ

Το σχολείο πάει στο μνημείο.

Στο Κάστρο της Καλαμάτας επιτελείται μια καινοτόμος εκπαιδευτική επίσκεψη.

Το μνημείο γίνεται η τάξη. Γίνεται θέατρο χωρίς τοίχους!

Οι γονείς και κηδεμόνες, το κοινό, συμμετέχουν.

Συνεκπαιδεύουν. Εκπαιδευτικοί και Γονείς.

Το κάστρο γίνεται η αφορμή για βιωματική εκπαίδευση. Λέξεις κλειδιά, η "Ομάδα", η "Δημιουργία", η "Κριτική Σκέψη", η "Ιστορία", η "Συνύπαρξη", το "Βίωμα", οι "Τέχνες", ο "Πολιτισμός".

Οι γονείς συμμετέχουν
σε μια ουσιαστική και ευχάριστη
συνεκπαίδευση και διάδραση
με τη σχολική ζωή των παιδιών.

4. ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ

Στο πλαίσιο της συνεργασίας της Εφορείας Αρχαιοτήτων Μεσσηνίας και της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας, συνεχίζονται οι ήδη πολλές και επιτυχημένες συζεύξεις της Εκπαίδευσης με τον Πολιτισμό, μέσα από προγράμματα, δραστηριότητες και εκδηλώσεις.

Στην προσπάθεια αυτή το Κάστρο της Καλαμάτας και οι σύγχρονες προτάσεις-ιδέες που εφαρμόζονται στην εκπαιδευτική πράξη, στόχος είναι να αξιοποιηθούν προς όφελος όλων.

 

Μια διαδρομή,
στην οποία τα μνημεία αποκτούν
σύγχρονες εκπαιδευτικές διαστάσεις,
βρίσκεται στο ξεκίνημά της!

 

 

 

 

με μια ματιά...
Έρευνα για το στρες στη σχολική ζωή
Με στόχο την βελτίωση του σχολικού περιβάλλοντος προγραμματίζεται για το 2018-2019 σε συνεργασία με θεσμικούς φορείς.
Μετάβαση στη σελίδα>>>
Τα βιβλία του Ήχου στη Δ.Κ.Β. Καλαμάτας
Ένα πρωτότυπο Βιβλιοστάσιο γνωριμίας των Παιδιών με τον Ήχο στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Καλαμάτας.
Μετάβαση στη σελίδα>>>
Διδακτική και Διαχείριση του Πολιτισμού
Με επιμόρφωση από την Εφορία Αρχαιοτήτων Μεσσηνίας ξεκίνησε η Ομάδα Εργασίας Διδακτικής και Διαχείρισης Πολιτισμού στην Εκπαίδευση.
Μετάβαση στη σελίδα>>>
Εθνική Επιμόρφωση
Ολοκληρώθηκε επιτυχώς η δίωρη διαδικτυακή επιμόρφωση για όλες τις σχ. μονάδες της χώρας "Εκπαίδευση που εστιάζει στον ήχο".
Μετάβαση στη σελίδα>>>
Συνέδριο "Ήχος, Βίωμα, Εκπαίδευση"
Ολοκληρώθηκε στην Καλαμάτα το 5ο Συνέδριο Ακουστικής Οικολογίας σε συνδιοργάνωση με την Ελληνική Εταιρεία Ακουστικής Οικολογίας.
Μετάβαση στη σελίδα>>>
Θεατρο-μουσειοπαιδαγωγική στο σχολείο
Πρόγραμμα εκπαιδευτικής αξιοποίησης του Κάστρου της Καλαμάτας σε συνεργασία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Μεσσηνίας.
Μετάβαση στη σελίδα>>>
Echo-Eco Festival Τεχνών για τον Ήχο
Προγραμματίζεται στο πλαίσιο
του προγράμματος Metafestival Βιωματικής Πολιτισμικής Εκπαίδευσης.
Μετάβαση στη σελίδα>>>
Ημερίδα Ομάδων Εργασίας Ε.Β.Ε.
Προγραμματίζεται με αφορμή τη συνέχιση των εργασιών των Ομάδων κατά τη χρονια 2018-2019.
Μετάβαση στη σελίδα>>>
Οικοσύστημα
Τμήμα Τεκμηρίωσης   
Έγγραφα και Κανονισμοί
Εκδόσεις
Έρευνα
Ομάδες Εργασίας
Τμήμα Έργων
Εκπαιδευτικός Δρυμός Ταϋγέτου
Παρατηρητήριο Γραμματισμού
Συνέδριο Βιωματικής Εκπαίδευσης
Βιωματική Αειφορική Εκπαίδευση

massmedia.gr - μεσικός γραμματισμός

mediamatics.gr - παρατηρητήριο
Βιωματική Πολιτισμική Εκπαίδευση
Μουσείο Γραμματισμού
Διδακτική & Διαχείριση Πολιτισμού
Διδακτική και Διαχείριση Σχολικών Μουσείων
Πρόγραμμα Διάσωσης Εκπαιδευτικής Κληρονομιάς
ΘεατροΜουσειοΠαιδαγωγική: Το σχολείο στο μνημείο
Εθνικό Δίκτυο για τον Ήχο στην Εκπαίδευση
100 Χρόνια Ελληνικής Μουσικής Εκπαίδευσης
Ηχοπαιδαγωγική
Διάφανες Σημαίες
Συνέδριο Α.Ο. 2018 «Ήχος, Βίωμα, Εκπαίδευση»
International Network for Sound in Education
Κοινωνικές Σχολικές Δραστηριότητες-ΚΣΔ
Κριτικο-δημιουργική Εκπαίδευση
Θερινή Ακαδημία
Τμήμα Δεδομένων
Πλατφόρμας ηΜάθησης
Βιβλιοθήκη Σχολικών Δραστηριοτήτων
Σχολικές Βιβλιοθήκες και Δραστηριότητες
Πλατφόρμα Ομάδων Εργασίας
Υποστήριξη Εκπαιδευτικών
Ημερίδα για την Καύση των Κλαδεμάτων
Ημερίδα για τη Χρήση των Αντιβιοτικών
Ημερίδα Ανταλλαγής Καλών Πρακτικών
Ημερίδα Αντισεισμικής Προστασίας
Παγκόσμια Ημέρα Δωρητή Αίματος
Μαθητικοί Αγώνες Υδροπυραύλων
έργο Α5
Τμήμα Υποδομών
Γραμμές Επικοινωνίας
Ιστότοποι
mylab | formdesk


 

έργα

 

με τη θεσμική συνεργασία

ΓΕΝΙΚΟ
ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ
ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

Η Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Καλαμάτας, Ν.Π.Δ.Δ, αποτελεί για την πόλη της Καλαμάτας πολιτιστικό κέντρο που έχει σκοπό την προώθηση χωρίς πολιτικές, θρησκευτικές, φυλετικές ή άλλες διακρίσεις της γνώσης, της πληροφορίας, της εκπαίδευσης και του πολιτισμού.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ
ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ
ΕΤΑΙΡΙΑ ΙΑΤΡΙΚΗΣ
ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ
ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ

ΕΦΟΡΙΑ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ

ΚΕΝΤΡΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ
ΤΩΝ ΕΞΑΡΤΗΣΕΩΝ
ΚΑΙ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΤΗΣ
ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ
ΥΓΕΙΑΣ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ
ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΟΥ
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ

ΥΠΑΤΗ ΑΡΜΟΣΤΕΙΑ
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ
ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΑ
ΕΠΙΜΕΛΗΤΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΡΩΓΗΣ
ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

ΚΟΙΝΟΦΕΛΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ
ΔΗΜΟΥ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
ΦΑΡΙΣ

ΤΟ
ΧΑΜΟΓΕΛΟ
ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ

ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
ΕΡΓΑΣΙΑΣ Π.Μ.Σ.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ

 

δίκτυα

 

συμμετοχές

 

τρέχουσες θεματικές


 

μέσa κοινωνικής δικτύωσης

 


με την υποστήριξη
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ



  ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
  ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

  ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΩΤ. ΚΑΙ ΔΕΥΤ. ΕΚΠ. ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ
  ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ

  ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΒΙΩΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ


υπό την αιγίδα

ΔΗΜΟΣ
ΔΥΤΙΚΗΣ
ΜΑΝΗΣ

ΔΗΜΟΣ
ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

ΔΗΜΟΣ
ΜΕΣΣΗΝΗΣ


ΔΗΜΟΣ
ΟΙΧΑΛΙΑΣ

ΔΗΜΟΣ
ΠΥΛΟΥ-
ΝΕΣΤΟΡΟΣ

ΔΗΜΟΣ
ΤΡΙΦΥΛΙΑΣ


ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΗΤΗΤΑ
ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ


 

 

πλατφόρμα
τηλεδραστηριοτήτων
Ομάδες
Εργασίας


ΤΗΛ.: +30 2721 3 61 551
ΚΙΝ.: +30 6932 153 845
FAX:
+30 2721 3 61 481

EMAIL:
lab ( a t ) sch.gr
URL:
edulab.sch.gr

© 2014-2019
Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας
Εργαστήριο Βιωματικής Εκπαίδευσης

Web
Analytics